قوانین و مقررات

  1. قوانین کلی


  2. تعریف مشتری یا کاربر


  3. تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان


  4. ارتباط الکترونیکی


  5. سیاست‌های رعایت حریم شخصی


  6. پردازش و ارسال سفارش


  7. نظرات کاربران


  8. نحوه قیمت گذاری


  9. طرح تشویقی


مشتریان گرامی لطفا مطالب این صفحه را با دقت مطالعه فرمایید تا در هنگام خرید با مشکل موتجه نشوید.

با کلیک بر روی عناوین بالا به بخش مورد نظر خود منتقل می شوید.


۱.قوانین کلی

توجه داشته باشید کلیه روندهای کاری ابهرکالا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های ابهرکالا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

۲.تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات ابهرکالا اقدام کند.
همچنین از آنجا که ابهرکالا یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

۳.تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان

محصولات درج شده در وب‌سایت ابهرکالا، یا توسط ابهرکالا از شرکت‌های معتبر و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با ابهرکالا همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند.

منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است که کالای خود را به واسطه فروشگاه اینترنتی ابهرکالا به فروش می گذارند.

فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت ابهرکالا عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط ابهرکالا بررسی شده است.
– در صورت بروز تاخیر در پردازش سفارش شما، این موضوع به شما اطلاع رسانی شده و ابهرکالا سعی خواهد کرد سفارش/سفارشات مورد نظر شما را ظرف ۲۴ ساعت تامین کند، و به مشتری تحویل دهد.
– خدمات پس ‌از‌ فروش ابهرکالا تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را می‌پذیرد که برچسب کد سفارش که روی بسته بندی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد.

۴.ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از خدمات ابهرکالا استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به ابهرکالا ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که ابهرکالا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های ابهرکالا از طریق آنها صورت می‌گیرد.

۵.سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

ابهرکالا به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
ابهرکالا متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت ابهرکالا، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ابهرکالا، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط ابهرکالا جزئی از اموال ابهرکالا محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار ابهرکالا است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ابهرکالا محفوظ می‏‌دارد.
تنها محل رسمی ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.abharkala.ir است.

۶.ثبت، پردازش و ارسال سفارش

– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.ابهرکالا به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
– کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت ابهرکالا به وسیله ارسال کد سفارش از طریق ایمیل، در صف انجام و پردازش قرار می‏‌گیرند.
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، ابهرکالا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاه‌‌های اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند.
لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارت‌های سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
– کد تخفیف استفاده شده باطل می باشد و دیگر امکان استفاده مجدد وجود ندارد، بنابراین مشتری باید با دقت محصول مورد نظر را خریداری کند چراکه در صورت مرجوع کردن کالا امکان استفاده مجدد از کد تخفیف وجود ندارد.
– در رابطه با سرویس تحویل فوری ابهرکالا، سفارش درب اصلی ساختمان تحویل داده می‌شود.(تحویل دهنده کالا هیچگونه وظیفه ای در خارج از این محدوده ندارد)
-افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان پیشنهاد ویژه که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که ابهرکالا هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

۷.نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در ابهرکالا، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد.

در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. ابهرکالا در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی ابهرکالا درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

۸.نحوه قیمت گذاری محصولات

نحوه قیمت‌‏گذاری در ابهرکالا مبتنی بر احترام به حقوق مصرف کنندگان است. قیمت‏‌های ارائه شده برای کالاها در ابهرکالا قیمت‏‌های خرده فروشی است که در اکثر مواقع توسط تامین‏‌کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت می‌‏شوند.

قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‌‏ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‏‌کند.

۹.طرح ویژه تشویقی

طرح تشویقی ویژه به منظور کمک به مشتری در داشتن یک خرید و تجربه عالی از ابهرکالا برای کاربران در نظر گرفته شده و در این بخش تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی ویژه نسبت به دیگرکالا ها درج می‏‌شود که این کالاها تنها برای زمان های مشخصی امکان سفارش گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال مشتریان موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان رسد، وضعیت کالا به ناموجود تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.